Com treure el màxim partit de la teva connexió a Internet?'

Per poder gaudir del 100% de la velocitat contractada (especialment per al servei de 500 Mbps) només és efectiu connectar-se per cable, ja que si ho fas per Wi-Fi hi ha multitud de factors que poden afectar-ne la velocitat. Entre aquests factors es troben la distància entre l’encaminador (router) i el dispositiu o les parets, els miralls i els materials de ceràmica del domicili que poden afectar puntualment la velocitat i la limitació pròpia de l’estàndard Wi-Fi. Actualment, l’ONT que instal·la emagina suporta una velocitat de fins a 150 Mbps a través de Wi-Fi.

Si em connecto a través del cable Ethernet, com he de configurar el meu PC?

Per poder gaudir de la màxima velocitat, comprova que:

  • La targeta de xarxa del teu equip pot configurar-se a una velocitat d’1 Gbps. En cas contrari, la màxima velocitat que suportarà estarà limitada a 100 Mbps.
  • La configuració del teu ordinador és l’adequada.
  • El router està connectat a l’ordinador amb cable.

Per comprovar si la teva targeta Ethernet és compatible amb aquestes velocitats i el teu PC està degudament configurat, segueix aquests senzills passos en funció del teu sistema operatiu:

Windows 7

Amb el cursor sobre la icona de la connexió de xarxa (situat a la barra inferior de l’escriptori), prem el botó dret i selecciona “Obre el Centre de xarxes i recursos compartits”.

faq-imatge1

Selecciona “Canviar configuració de l’adaptador”.

faq-imatge2

Col·loca el cursor sobre la icona de “Connexió d’àrea local”, prem el botó dret del ratolí i selecciona “Propietats”.

faq-imatge3

En aquest punt generalment se t’indica a “Connectar usant” si l’adaptador Ethernet és Gigabit Ethernet o Fast Ethernet. Si la informació no està clara, prem ”Configura”.

faq-imatge4
A continuació selecciona la pestanya “Opcions avançades”. A la finestra de l’esquerra, selecciona “Velocitat i dúplex de l’enllaç” i a la finestra d’opcions de la dreta comprovaràs si el teu adaptador és Gigabit Ethernet -en aquest cas el valor màxim serà “Dúplex complet a 1,0 Gbps” – o fast Ethernet – en aquest cas el valor màxim és “Dúplex complet a 100 Mbps”.

faq-imatge5

Nota: en cas que el màxim valor que figuri en el desplegable sigui “Dúplex complet a 100 Mbps”, la teva targeta de xarxa és Fast Ethernet i no podràs gaudir de més de 100 Mbps en baixada. Per poder gaudir de 500 Mbps, hauràs de canviar la targeta de xarxa per una que suporti Giga Ethernet.

Si el màxim valor desplegat és “Dúplex complet a 1,0 Gbps”, el teu PC està preparat per gaudir dels 500 Mbps reals de la fibra d’emagina.
Si el màxim valor desplegat és “Dúplex complet a 1,0 Gbps”, el seu PC està preparat per gaudir dels 500 Mb reals de la fibra de emagina.

Windows 8

Sobre la pantalla inicial, escriu “Panell de control”.

faq-imatge6

En els resultats de la cerca, fes clic sobre “Panell de control”.

faq-imatge7

Selecciona “Xarxa i Internet”.

faq-imatge9
Col·loca el cursor sobre la icona de “Connexió d’àrea local”, prem el botó dret del ratolí i selecciona “Propietats”.

faq-imatge10
En aquest punt generalment se t’indica a “Connectar usant” si l’adaptador Ethernet és Gigabit Ethernet o Fast Ethernet. Si la informació no està clara, prem “Configura”.

A continuació selecciona la pestanya “Opcions avançades”. A la finestra de l’esquerra, selecciona “Velocitat i dúplex de l’enllaç” i a la finestra d’opcions de la dreta comprovaràs si el seu adaptador és Gigabit Ethernet -en aquest cas el valor màxim serà “Dúplex complet a 1,0 Gbps” – o fast Ethernet – en aquest cas el valor màxim és “Dúplex complet a 100 Mbps”.

faq-imatge11

Nota: en cas que el màxim valor que figuri en el desplegable sigui “Dúplex complet a 100 Mbps”, la teva targeta de xarxa és Fast Ethernet i no podràs gaudir de més de 100 Mbps en baixada. Per poder gaudir de 500 Mbps, hauràs de canviar la targeta de xarxa per una que suporti Giga Ethernet.

Si el màxim valor desplegat és “Dúplex complet a 1,0 Gbps”, el teu PC està preparat per gaudir dels 500 Mbps reals de la fibra d’emagina.

Apple Mac IOS

Selecciona “Preferències del Sistema” i prem sobre la icona “Xarxa”.

faq-imatge12

Selecciona “Ethernet” i prem “Avançat”.
faq-imatge13

Selecciona la pestanya “Hardware”. Per funcionar correctament, el paràmetre “Configurar” ha d’estar fixat en “Automàticament”.
faq-imatge14

Nota: en aquesta mateixa pantalla podràs comprovar el paràmetre de velocitat. Si el valor és “1000BaseT” la teva targeta de xarxa està preparada per aconseguir els 500 Mbps de velocitat i no necessita fer cap configuració addicional.

Si el valor que figura a l’apartat “Velocitat” és “100BaseT” cal comprovar si la targeta de xarxa està preparada (els models antics no suporten més de 100 Mbps de velocitat). Per això, en l’apartat “Configurar” assenyala l’opció “Manualment”. Ara punxant la pestanya “Velocitat” es desplegaran totes les velocitats suportades per la targeta de xarxa.
faq-imatge15

Nota: en cas que el màxim valor que figuri en el desplegable sigui “100 BaseT”, la teva targeta de xarxa és Fast Ethernet i no podràs gaudir de més de 100 Mbps en baixada. Per poder gaudir de 500 Mbps, hauràs de canviar la targeta de xarxa per una que suporti Giga Ethernet.

Si el màxim valor desplegat és “1000baseT”, el teu PC està correctament configurat per aconseguir la màxima velocitat. No obstant això hi pot haver algun altre element que li impedeix superar els 100 Mbps. Us recomanem revisar el cable Ethernet que va entre el PC i l’ONT. A la superfície del mateix ha d’estar marcat com a categoria 5E (CAT 5E) o categoria 6 (CAT 6). Assegura’t que el cable compleix amb aquests requisits, assenyala “Automàticament” en el paràmetre “Configurar” i realitza el test de velocitat segons les indicacions anteriors.

Si em connecto per WiFi, com he de configurar el meu dispositiu?'

A no ser que hagis canviat tu mateix el nom de la xarxa Wi-Fi o la contrasenya, per defecte aquests paràmetres es troben impresos sota el router (ONT) que t’hem subministrat. El nom de la xarxa que has d’utilitzar és la indicada com “SSID” i la contrasenya com “WLAN key”.

ONT.png

Com puc millorar la cobertura de la xarxa WiFi del meu domicili?

En moltes ocasions, quan tenim un router sense fil Wi-Fi, el senyal no arriba fins a l’altra punta de la casa a causa dels rebots de senyal, les barreres arquitectòniques (terres, sostres, parets enrajolades, etc.) o les interferències d’altres xarxes veïnes. Afortunadament, és possible estendre fàcilment la cobertura Wi-Fi perquè la casa disposi de connexió en tots els racons sense haver de cablejar per tot arreu. Com?

Bàsicament tens dues opcions. Els dispositius PLC o els amplificadors Wi-Fi.

El Power Line Communications (PLC) és una tecnologia que utilitza les línies d’energia elèctrica convencionals per transmetre senyals de dades i millorar la comunicació. És a dir, els PLC aprofiten la xarxa de cablejat elèctric existent per convertir-la en una línia digital d’alta velocitat de transmissió de dades, i permeten l’accés a Internet mitjançant banda ampla simplement connectant-se a les preses de corrent convencionals. Generalment necessites dos dispositius PLC: un que es connecta directament al equip que t’instal·lem a casa (ONT) i un altre que se situa en un punt allunyat on no tinguis suficient cobertura Wi-Fi.

Una altra opció són els Amplificadors Wi-Fi, que amplifiquen el senyal rebut per tal d’ampliar el rang del senyal Wi-Fi rebut per part del router. Això permet cobrir les àrees on el senyal no arriba.

Si tens qualsevol dubte sobre aquests dispositius, pots adreçar-te al nostre telèfon t’informarem i aconsellarem sobre els dispositius més adients a les teves necessitats.

Puc configurar el router que m’instal·leu?

Al següent enllaç pots trobar un petit manual on t’expliquem les configuracions bàsiques de l’encaminador (router) que tu mateix pots modificar. No obstant això, tingues en compte que qualsevol modificació d’aquests paràmetres s’ha de fer amb la màxima precaució ja que pot afectar el servei. En cas de mal funcionament un cop aplicats aquests canvis, has de trucar contactar al nostre Servei d’Atenció al Client 900 828 181 perquè restablim remotament la configuració inicial (trucada gratuïta).

Manual de configuració

Com funciona el procés de portabilitat?

En el següent document t’expliquem com funciona el procés de portabilitat de telefonia fixa:

Procés portabilitat fix

Quins serveis addicionals puc activar en la meva línea de telèfon fixe?

BÚSTIA DE VEU

Mitjançant la introducció dels següents codis al telèfon es pot activar/desactivar, accedir i configurar la bústia de veu personal:

  • *10 habilitar bústia de veu
  • *11 deshabilitar bústia de veu
  • *97 escoltar missatges emmagatzemats a la bústia de veu
  • *97+opció 0 configurar bústia de veu

DESVIAMENT DE TRUCADES

Mitjançant la introducció dels següents codis al telèfon es pot activar/desactivar diferents opcions de desviament de trucades entrants:

  • *72+número de telèfon : desviament incondicional al número de telèfon indicat. Per exemple, el codi *72931000000 provocaria que totes les trucades entrants es desviessin al número 931000000.
  • *73 : desactivar desviament incondicional
  • *90+número de telèfon : desviament en cas d’ocupat al número de telèfon indicat. Per exemple, el codi *90931000000 provocaria que totes les trucades entrants es desviessin al número 931000000 quan el nostre telèfon estigués ocupat.
  • *91 : desactivar desviament quan ocupat
  • *92+número de telèfon : desviament en cas de no contestar al número de telèfon indicat. Per exemple, el codi *90931000000 provocaria que totes les trucades entrants es desviessin al número 931000000 quan el nostre telèfon no contestés.
  • *93 : desactivar desviament quan no contesta
  • *88 : desactivar TOTS els desviaments
  • *78 : no molestar
  • *79 : desactivar no molestar

Trucades ocultes

Aquest servei permet fer trucades sense mostrar el número de telèfon. Per fer-ho cal activar el següent codi:

  • 067+número de telèfon : per fer trucades sense mostrar el número de telèfon. Per exemple, el codi 067931000000 provocaria una trucada al telèfon 931000000 sense mostrar el nostre número de telèfon.

Rebutjar trucades ocultes entrants

Amb aquest servei habilitat, a l’entrar una trucada amb el número d’origen ocult, salta una locució informant a la persona que truca anunciant que no s’accepten trucades sense identificació. Després de la locució, la trucada es desvia al contestador o acaba la trucada, depenent de la configuració de la línia.

  • *77 : rebutjar trucades ocultes
  • *78 : acceptar trucades ocultes

Trucada en espera

Amb aquest servei activat, quan entra una segona trucada mentre s’està parlant:

  • + 1 : es penja la trucada en curs i es connecta amb la trucada en espera
  • R + 2 : es posa la trucada en curs en espera i es connecta amb la trucada en espera. Es pot repetir R + 2 tantes vegades com calgui per canviar entre trucada 1 i trucada 2
  • R + 3 : s’uneix les 2 trucades i comença trucada a 3

NOTA: La “R” és un botó del telèfon que de vegades també pot ser indicat per a “Flash”, “HookFlash” o “Recall”.

Els codis per activar/desactivar el servei són:

  • *70 : activar trucada
  • *71 : desactivar trucada en espera

Trucada a 3

Sense necessitat d’activar-ho prèviament, es pot mantenir una trucada a tres. Per fer-ho segueix aquestes passes:

Mentre estàs en una trucada prem R: reps to de marcar mentre l’interlocutor està en espera.

  1. Marca el número de telèfon a afegir a la conversa.
  2. Quan estàs en contacte amb el nou interlocutor, marca R + 3 per treure el primer de l’espera i començar la trucada a 3.
  3. Durant la trucada a 3, si prems R + 1 es penja la trucada inicial (trucada 1) i segueixes amb el segon interlocutor.

NOTA: La “R” és un botó del telèfon que de vegades també pot ser indicat per a “Flash”, “HookFlash” o “Recall”.

Trucada alternativa

Sense necessitat d’activar-ho prèviament, es pot fer una trucada alternativa en el transcurs d’una trucada, sense interrompre-la:

  1. Mentre estàs en una trucada prem la tecla R: reps to de marcar mentre l’interlocutor està en espera.
  2. Marca el número de telèfon alternatiu. Parles amb l’anomenada alternativa.
  3. Quan acabes amb l’anomenada alternativa i vols tornar a l’original, premi R + 1.

Opcions mentre parles amb la trucada alternativa:

  • R + 1: es penja la trucada alternativa i es connecta amb la trucada original
  • R + 2: es posa la trucada alternativa en espera i es connecta amb la trucada original. Es pot repetir R + 2 quantes vegades vols per canviar entre trucada 1 i trucada 2.
  • R + 3: s’uneix les 2 trucades i comença trucada a 3.

NOTA: La “R” és un botó del telèfon que de vegades també pot ser indicat per a “Flash”, “HookFlash” o “Recall”.

Com puc aprofitar la instal·lació de telefonia fixa de la meva llar

En aquest document t’expliquem com pots aprofitar la instal·lació de telefonia fixa de la teva llar un cop activat el nostre servei.

Quant costa trucar a telèfons nacionals des de telèfon fix?

En aquest document et detallem els preus de les trucades des de telèfon fix. Tingues en compte que en cas que tinguis contractat un bo de trucades, aquestes no es tarificaran fins que hagis sobrepassat el número de minuts inclosos (les trucades números especials sempre es tarifiquen a banda)

Quant costa trucar a l'estranger des del telèfon fix?

En aquest document et detallem les tarifes per a les trucades internacionals des del telèfon fix.

Quina cobertura tinc?

El nostre proveïdor de xarxa és Orange, de manera que amb les nostres tarifes mòbils podràs gaudir de la mateixa cobertura que qualsevol client que tingui contractada la seva línia amb Orange. Pots comprovar tu mateix la cobertura al següent enllaç.

Puc mantenir el meu número de telèfon?

Sí, només has de sol·licitar-ho a emagina perquè ho gestionem. El tràmit és d’aproximadament dos dies hàbils.

Què faig si m’equivoco en teclejar el PIN?

Si t’equivoques en teclejar el PIN tres vegades, la targeta es bloquejarà per seguretat i et demanarà el PUK. Per canviar el PIN per qualsevol altra clau que recordis més fàcilment, consulta la guia del teu telèfon.

He oblidat el meu codi PIN (o el PUK), com puc recuperar-lo?

Per recuperar-lo has de posar-te en contacte amb al nostre Servei d’Atenció al Client 900 828 233 i t’indicarem com fer-ho.

Com puc canviar el meu PIN?

Si vols canviar el codi PIN de la targeta només has de marcar la seqüència següent al teu mòbil:

** 05 * PUK * antic PIN * nou Pin # i prémer la tecla de trucada.

També pots fer-ho a través del teu terminal.

He perdut el meu mòbil. El puc bloquejar?

En cas de pèrdua del teu terminal mòbil, has de contactar amb el nostre Servei d’Atenció al Client al 900 828 233 i demanar el bloqueig.

Quant costa trucar a l'estranger?

En el següent enllaç pots veure el detall dels preus de les trucades a l’estranger.

Portabilitat

Com es fa el procés de portabilitat?

La portabilitat és el procés, després del consentiment del client, de canvi d’operador de telefonia mòbil.

La portabilitat triga dos dies feiners des de la data de sol·licitud, que es corresponen amb 12 hores de treball del node de portabilitat (24 hores laborals en total).

Podràs recollir la teva targeta SIM d’emagina al nostre Punt d’Atenció al Client o, si ho prefereixes, te la podem fer arribar a casa. En qualsevol cas la tindràs disponible abans que es faci efectiu el teu procés de portabilitat.

Quan tinguem confirmació del dia de portabilitat, t’enviarem un SMS per confirmar-te la data.

El dia en què la portabilitat es faci efectiva, la teva antiga targeta SIM serà desactivada i ja podràs fer servir el servei d’emagina. (Normalment, la portabilitat es fa durant les hores de matinada perquè el canvi t’afecti el menys possible).

Necessito un mòbil lliure per poder tenir el servei d’emagina?

Sí, només podràs gaudir del nostre servei de telefonia mòbil en cas que el teu terminal sigui lliure, és a dir, que no estigui restringit/ancorat a un operador concret (Vodafone, Movistar, Orange, etc.). Funcionen amb qualsevol targeta SIM que insereixis.

Hi ha diverses maneres d’alliberar el teu mòbil per poder gaudir del servei d’emagina:

  • A través de pàgines web d’alliberament de terminals.
  • Sol·licitant al teu operador el codi d’alliberament.
  • En moltes de les botigues de telefonia o locutoris que pots trobar al carrer.

M’han demanat l’ICC per fer la portabilitat, què és?

L’ICC i el número de telèfon són les dades que identifiquen la teva targeta SIM. L’ICC és un número que trobaràs imprès a la targeta del teu mòbil just al costat del xip. Si no és el cas també el pots aconseguir tal i com s’explica en aquest enllaç.

Navegació

Com configurar el teu mòbil per accedir a Internet?

  1. Es pot fer automàticament (SMS) per IOS i Android a través del següent enllaç: http://masmovil.opp-ota.com/
  2. També es pot fer manualment per IOS, Android i Windows a través del següent enllaç: https://masmovil.es/es/configuracion-terminales/

A quina velocitat podré navegar?

A emagina et garantim la màxima velocitat (3G), independentment del que descarreguis i de la tarifa que tinguis contractada, gràcies a la xarxa 3,5G PLUS, que et permet fins a 7,2 Mbps de velocitat màxima de baixada.

* Recorda: la velocitat de navegació que experimentis depèn del terminal d’accés, de l’aplicació i de la situació de càrrega de la xarxa.

Roaming

Puc parlar amb Emagina a l’estranger?

Pots parlar amb emagina en tots els països amb els quals tinguem acord amb altres operadors. Pots consultar les tarifes a l’estranger al següent enllaç.

Què he de fer per tenir activat el roaming a l’estranger?

Per activar el servei de roaming t’has de posar en contacte amb el nostre Servei d’Atenció al Client al 900 828 233 i sol·licitar-lo amb 48 hores d’antelació abans de sortir a l’estranger.

En quins països puc tenir servei de Roaming amb Emagina?

Amb emagina podràs fer roaming a quasi bé tot el món però hi ha alguns països en els quals encara no n’oferim, aquí tens el llistat.

Serveis

Tinc servei de trucades perdudes?

Sí. A més, el servei de trucades perdudes de emagina és totalment gratuït.

Si tens el mòbil apagat o fora de cobertura i algú et truca, rebràs un SMS indicant-te el número que t’ha trucat, la data i l’hora.

Tinc bústia de veu? Com la puc activar o desactivar?

Sí. Per accedir a les funcions de la bústia de veu, has de trucar al 242 des del teu mòbil. Des d’aquí escoltaràs un petit menú perquè puguis configurar la bústia al teu gust. El menú és el següent:

  • Escoltar missatges.
    • Escoltar missatges.
    • Guardar missatge. (Emmagatzematge màxim 30 dies)
    • Esborrar missatge.
    • Número que ens ha deixat el missatge.
  • Canviar salutació. Prem 2
    • Gravar salutació personalitzada.
    • Gravar salutació amb nom.
    • Seleccionar salutació estàndard.
  • Personalitzar bústia de veu. Prem 3
    • Temps d’espera. Prem 2
    • Activar / Desactivar bústia de veu. Prem 3
    • Idioma. Prem 4

Si viatjo a l’estranger, puc utilitzar la bústia de veu?

Sí, però abans de sortir d’Espanya has d’activar els serveis de la bústia i el roaming.

Què és el desviament de trucades? Com puc activar o desactivar aquest servei?

El desviament de trucades és un servei amb el qual pots desviar les trucades entrants que rebis al teu número de emagina a qualsevol altre número. Has de tenir en compte que quan contestis a aquestes trucades se’t tarificarà el cost de l’emissió de trucada, depenent la tarifa contractada.

Per activar el desviament de trucades:

  1. Marca: **Codi desviament* número on vols que entrin les trucades #.
  2. Prem el botó de trucada.

Per desactivar el desviament de trucades:

  1. Marca ## codi desviament #.
  2. Prem el botó de trucada.

Tipus de desviament de trucada:

  • Desviar totes les trucades entrants: (codi de desviament: 21).
  • Desviar quan no respons al telèfon: (codi de desviament: 61).
  • Desviar quan el telèfon està ocupat: (codi de desviament: 67).
  • Desviar quan el telèfon està apagat o fora de cobertura (codi de desviament: 62).

Nota: Si vols fixar un temps d’espera abans del desviament (de 5 a 30 segons) pots fer-ho marcant:

** 61 * núm. on vols desviar la trucada ** temps # (botó de trucada).

Puc canviar d’una tarifa a una altra? Té cost?

Pots canviar gratuïtament d’una tarifa a una altra una vegada al mes. El canvi es fa efectiu el primer dia de cada mes.

Puc tenir dues targetes amb el mateix número de telèfon?

Actualment no disposem d’aquest servei.

Puc tenir una targeta amb dos números de telèfon diferents?

Actualment no disposem d’aquest servei.

Com funciona el descodificador que m’instal·leu?

En el següent enllaç pots trobar una document explicatiu del funcionament del descodificador i de les diferents funcionalitats que té.

Quina és la graella de canals de TV premium?

En el següent enllaç pots trobar la graella completa de canals premium que disposen en l’actualitat

Teniu futbol o vídeo sota demanda en la vostra oferta de TV?

Actualment estem treballant per incorporar continguts esportius i vídeo sota demanda (cinema i sèries) en la nostra oferta de canals. No obstant, gràcies a l’elevada qualitat del nostre accés a Internet pots gaudir actualment dels continguts en línia de futbol oferts per Bein Connect (La Liga, Champions League, Europa League) o pel.lícules i sèries ofertes per Netflix a uns preus molts competitius i sense cap compromís de permanència. Si tens qualsevol dubte de com fer-ho, truca’ns al 900 82 81 81 i t’informarem.

Com rebré les meves factures?

Rebràs les factures cada mes mitjançant el correu electrònic.

Com puc consultar les meves factures?

Les factures estaran disponibles en breu a l’àrea de clients del nostre web.

Quan es cobra la factura?

La facturació es tanca els darrers dies del mes. El teu banc rebrà la factura durant els primers dies del mes següent i es carregarà al compte corrent que hagis indicat.

El banc ha retornat un rebut, com procedeixo al pagament?

Si tens una factura impagada, t’enviarem un avís d’impagament amb un codi de barres. Pots anar als caixers del Banc Sabadell i procedir al pagament.

El retorn del rebut origina cap despesa?

Sí. En cas que el teu rebut bancari sigui retornat, hem de repercutir les despeses de devolució i gestió que es generen en realitzar els tràmits necessaris. El mes següent es generarà un càrrec de 5 euros addicionals a la teva factura.

On puc comprovar el detall de les trucades que he fet?

El consum de trucades de fix i mòbil, així com el consum de dades mòbil et vindran detallades en la factura que mensualment t’enviarem per correu electrònic. Així mateix, en breu tindràs disponible a la web emagina.cat l’àrea privada de client per veure quan vulguis el teu consum.

Puc canviar la modalitat de servei que he contractat?

Pots canviar la modalitat de servei que tinguis contractada un cop al mes. Per fer-ho només cal que omplis el següent document i ens l’enviïs a través del següent formulari.

Sol.licitud canvi tarifa (en català)

Solicitud cambio tarifa (en castellà)

Com puc donar-me de baixa dels serveis que he contractat?

Si vols donar-te de baixa, només cal que omplis el següent document i ens l’enviïs a través del següent formulari.

Com puc canviar el número de compte on domiciliar els rebuts?

Si vols canviar el número de compte corrent on domiciliar els rebuts, només cal que omplis el següent document i ens l’enviïs a través del següent formulari.

Formulari de sol.licitud canvi de número de compte corrent

Formulario de solicitud de cambio de número de cuenta corriente

Què inclou la instal.lació dels serveis d'emagina?

En el següent document detallem els materials que s’inclouen en la instal.lació i activació dels diferents serveis d’emagina