Donem resposta a les teves preguntes
Internet

Com treure el màxim partit de la teva connexió a Internet?
Per poder gaudir del 100% de la velocitat contractada (especialment per al servei de 500 Mbps) només és efectiu connectar-se per cable, ja que si ho fas per Wi-Fi hi ha multitud de factors que poden afectar-ne la velocitat. Entre aquests factors es troben la distància entre l’encaminador (router) i el dispositiu o les parets, els miralls i els materials de ceràmica del domicili que poden afectar puntualment la velocitat i la limitació pròpia de l’estàndard Wi-Fi. Actualment, l’ONT que instal·la emagina suporta una velocitat de fins a 150 Mbps a través de Wi-Fi.
Si em connecto a través del cable Ethernet, com he de configurar el meu PC?
Per poder gaudir de la màxima velocitat, comprova que:
- La targeta de xarxa del teu equip pot configurar-se a una velocitat d’1 Gbps. En cas contrari, la màxima velocitat que suportarà estarà limitada a 100 Mbps.
- La configuració del teu ordinador és l’adequada.
- El router està connectat a l’ordinador amb cable.
Per comprovar si la teva targeta Ethernet és compatible amb aquestes velocitats i el teu PC està degudament configurat, segueix aquests senzills passos en funció del teu sistema operatiu:
Windows 7
Amb el cursor sobre la icona de la connexió de xarxa (situat a la barra inferior de l’escriptori), prem el botó dret i selecciona “Obre el Centre de xarxes i recursos compartits”.
Selecciona “Canviar configuració de l’adaptador”.
Col·loca el cursor sobre la icona de “Connexió d’àrea local”, prem el botó dret del ratolí i selecciona “Propietats”.
En aquest punt generalment se t’indica a “Connectar usant” si l’adaptador Ethernet és Gigabit Ethernet o Fast Ethernet. Si la informació no està clara, prem ”Configura”.
A continuació selecciona la pestanya “Opcions avançades”. A la finestra de l’esquerra, selecciona “Velocitat i dúplex de l’enllaç” i a la finestra d’opcions de la dreta comprovaràs si el teu adaptador és Gigabit Ethernet -en aquest cas el valor màxim serà “Dúplex complet a 1,0 Gbps” – o fast Ethernet – en aquest cas el valor màxim és “Dúplex complet a 100 Mbps”.
Nota: en cas que el màxim valor que figuri en el desplegable sigui “Dúplex complet a 100 Mbps”, la teva targeta de xarxa és Fast Ethernet i no podràs gaudir de més de 100 Mbps en baixada. Per poder gaudir de 500 Mbps, hauràs de canviar la targeta de xarxa per una que suporti Giga Ethernet.
Si el màxim valor desplegat és “Dúplex complet a 1,0 Gbps”, el teu PC està preparat per gaudir dels 500 Mbps reals de la fibra d’emagina.
Si el màxim valor desplegat és “Dúplex complet a 1,0 Gbps”, el seu PC està preparat per gaudir dels 500 Mb reals de la fibra de emagina.
Windows 8
Sobre la pantalla inicial, escriu “Panell de control”.
En els resultats de la cerca, fes clic sobre “Panell de control”.
Selecciona “Xarxa i Internet”.
Col·loca el cursor sobre la icona de “Connexió d’àrea local”, prem el botó dret del ratolí i selecciona “Propietats”.
En aquest punt generalment se t’indica a “Connectar usant” si l’adaptador Ethernet és Gigabit Ethernet o Fast Ethernet. Si la informació no està clara, prem “Configura”.
A continuació selecciona la pestanya “Opcions avançades”. A la finestra de l’esquerra, selecciona “Velocitat i dúplex de l’enllaç” i a la finestra d’opcions de la dreta comprovaràs si el seu adaptador és Gigabit Ethernet -en aquest cas el valor màxim serà “Dúplex complet a 1,0 Gbps” – o fast Ethernet – en aquest cas el valor màxim és “Dúplex complet a 100 Mbps”.
Nota: en cas que el màxim valor que figuri en el desplegable sigui “Dúplex complet a 100 Mbps”, la teva targeta de xarxa és Fast Ethernet i no podràs gaudir de més de 100 Mbps en baixada. Per poder gaudir de 500 Mbps, hauràs de canviar la targeta de xarxa per una que suporti Giga Ethernet.
Si el màxim valor desplegat és “Dúplex complet a 1,0 Gbps”, el teu PC està preparat per gaudir dels 500 Mbps reals de la fibra d’emagina.
Apple Mac IOS
Selecciona “Preferències del Sistema” i prem sobre la icona “Xarxa”.
Selecciona “Ethernet” i prem “Avançat”.
Selecciona la pestanya “Hardware”. Per funcionar correctament, el paràmetre “Configurar” ha d’estar fixat en “Automàticament”.
Nota: en aquesta mateixa pantalla podràs comprovar el paràmetre de velocitat. Si el valor és “1000BaseT” la teva targeta de xarxa està preparada per aconseguir els 500 Mbps de velocitat i no necessita fer cap configuració addicional.
Si el valor que figura a l’apartat “Velocitat” és “100BaseT” cal comprovar si la targeta de xarxa està preparada (els models antics no suporten més de 100 Mbps de velocitat). Per això, en l’apartat “Configurar” assenyala l’opció “Manualment”. Ara punxant la pestanya “Velocitat” es desplegaran totes les velocitats suportades per la targeta de xarxa.
Nota: en cas que el màxim valor que figuri en el desplegable sigui “100 BaseT”, la teva targeta de xarxa és Fast Ethernet i no podràs gaudir de més de 100 Mbps en baixada. Per poder gaudir de 500 Mbps, hauràs de canviar la targeta de xarxa per una que suporti Giga Ethernet.
Si el màxim valor desplegat és “1000baseT”, el teu PC està correctament configurat per aconseguir la màxima velocitat. No obstant això hi pot haver algun altre element que li impedeix superar els 100 Mbps. Us recomanem revisar el cable Ethernet que va entre el PC i l’ONT. A la superfície del mateix ha d’estar marcat com a categoria 5E (CAT 5E) o categoria 6 (CAT 6). Assegura’t que el cable compleix amb aquests requisits, assenyala “Automàticament” en el paràmetre “Configurar” i realitza el test de velocitat segons les indicacions anteriors.
Si em connecto per WiFi, com he de configurar el meu dispositiu?
A no ser que hagis canviat tu mateix el nom de la xarxa Wi-Fi o la contrasenya, per defecte aquests paràmetres es troben impresos sota el router (ONT) que t’hem subministrat. El nom de la xarxa que has d’utilitzar és la indicada com “SSID” i la contrasenya com “WLAN key”.
Com puc millorar la cobertura de la xarxa WiFi del meu domicili?
En moltes ocasions, quan tenim un router sense fil Wi-Fi, el senyal no arriba fins a l’altra punta de la casa a causa dels rebots de senyal, les barreres arquitectòniques (terres, sostres, parets enrajolades, etc.) o les interferències d’altres xarxes veïnes. Afortunadament, és possible estendre fàcilment la cobertura Wi-Fi perquè la casa disposi de connexió en tots els racons sense haver de cablejar per tot arreu. Com?
Bàsicament tens dues opcions. Els dispositius PLC o els amplificadors Wi-Fi.
El Power Line Communications (PLC) és una tecnologia que utilitza les línies d’energia elèctrica convencionals per transmetre senyals de dades i millorar la comunicació. És a dir, els PLC aprofiten la xarxa de cablejat elèctric existent per convertir-la en una línia digital d’alta velocitat de transmissió de dades, i permeten l’accés a Internet mitjançant banda ampla simplement connectant-se a les preses de corrent convencionals. Generalment necessites dos dispositius PLC: un que es connecta directament al equip que t’instal·lem a casa (ONT) i un altre que se situa en un punt allunyat on no tinguis suficient cobertura Wi-Fi.
Una altra opció són els Amplificadors Wi-Fi, que amplifiquen el senyal rebut per tal d’ampliar el rang del senyal Wi-Fi rebut per part del router. Això permet cobrir les àrees on el senyal no arriba.
Si tens qualsevol dubte sobre aquests dispositius, pots adreçar-te al nostre telèfon t’informarem i aconsellarem sobre els dispositius més adients a les teves necessitats.
Puc configurar el router que m’instal·leu?
Al següent enllaç pots trobar un petit manual on t’expliquem les configuracions bàsiques de l’encaminador (router) que tu mateix pots modificar. No obstant això, tingues en compte que qualsevol modificació d’aquests paràmetres s’ha de fer amb la màxima precaució ja que pot afectar el servei. En cas de mal funcionament un cop aplicats aquests canvis, has de trucar contactar al nostre Servei d’Atenció al Client 93 131 87 87 perquè restablim remotament la configuració inicial (trucada gratuïta).
Telefonia fixa

Com funciona el procés de portabilitat?
En el següent document t’expliquem com funciona el procés de portabilitat de telefonia fixa:
Quins serveis addicionals puc activar en la meva línea de telèfon fix?
BÚSTIA DE VEU
Mitjançant la introducció dels següents codis al telèfon es pot activar/desactivar, accedir i configurar la bústia de veu personal:
- *10 habilitar bústia de veu
- *11 deshabilitar bústia de veu
- *97 escoltar missatges emmagatzemats a la bústia de veu
- *97+opció 0 configurar bústia de veu
DESVIAMENT DE TRUCADES
Mitjançant la introducció dels següents codis al telèfon es pot activar/desactivar diferents opcions de desviament de trucades entrants:
- *72+número de telèfon : desviament incondicional al número de telèfon indicat. Per exemple, el codi *72931000000 provocaria que totes les trucades entrants es desviessin al número 931000000.
- *73 : desactivar desviament incondicional
- *90+número de telèfon : desviament en cas d’ocupat al número de telèfon indicat. Per exemple, el codi *90931000000 provocaria que totes les trucades entrants es desviessin al número 931000000 quan el nostre telèfon estigués ocupat.
- *91 : desactivar desviament quan ocupat
- *92+número de telèfon : desviament en cas de no contestar al número de telèfon indicat. Per exemple, el codi *90931000000 provocaria que totes les trucades entrants es desviessin al número 931000000 quan el nostre telèfon no contestés.
- *93 : desactivar desviament quan no contesta
- *88 : desactivar TOTS els desviaments
- *78 : no molestar
- *79 : desactivar no molestar
Trucades ocultes
Aquest servei permet fer trucades sense mostrar el número de telèfon. Per fer-ho cal activar el següent codi:
- 067+número de telèfon : per fer trucades sense mostrar el número de telèfon. Per exemple, el codi 067931000000 provocaria una trucada al telèfon 931000000 sense mostrar el nostre número de telèfon.
Rebutjar trucades ocultes entrants
Amb aquest servei habilitat, a l’entrar una trucada amb el número d’origen ocult, salta una locució informant a la persona que truca anunciant que no s’accepten trucades sense identificació. Després de la locució, la trucada es desvia al contestador o acaba la trucada, depenent de la configuració de la línia.
- *77 : rebutjar trucades ocultes
- *78 : acceptar trucades ocultes
Trucada en espera
Amb aquest servei activat, quan entra una segona trucada mentre s’està parlant:
- + 1 : es penja la trucada en curs i es connecta amb la trucada en espera
- R + 2 : es posa la trucada en curs en espera i es connecta amb la trucada en espera. Es pot repetir R + 2 tantes vegades com calgui per canviar entre trucada 1 i trucada 2
- R + 3 : s’uneix les 2 trucades i comença trucada a 3
NOTA: La “R” és un botó del telèfon que de vegades també pot ser indicat per a “Flash”, “HookFlash” o “Recall”.
Els codis per activar/desactivar el servei són:
- *70 : activar trucada
- *71 : desactivar trucada en espera
Trucada a 3
Sense necessitat d’activar-ho prèviament, es pot mantenir una trucada a tres. Per fer-ho segueix aquestes passes:
Mentre estàs en una trucada prem R: reps to de marcar mentre l’interlocutor està en espera.
- Marca el número de telèfon a afegir a la conversa.
- Quan estàs en contacte amb el nou interlocutor, marca R + 3 per treure el primer de l’espera i començar la trucada a 3.
- Durant la trucada a 3, si prems R + 1 es penja la trucada inicial (trucada 1) i segueixes amb el segon interlocutor.
NOTA: La “R” és un botó del telèfon que de vegades també pot ser indicat per a “Flash”, “HookFlash” o “Recall”.
Trucada alternativa
Sense necessitat d’activar-ho prèviament, es pot fer una trucada alternativa en el transcurs d’una trucada, sense interrompre-la:
- Mentre estàs en una trucada prem la tecla R: reps to de marcar mentre l’interlocutor està en espera.
- Marca el número de telèfon alternatiu. Parles amb l’anomenada alternativa.
- Quan acabes amb l’anomenada alternativa i vols tornar a l’original, premi R + 1.
Opcions mentre parles amb la trucada alternativa:
- R + 1: es penja la trucada alternativa i es connecta amb la trucada original
- R + 2: es posa la trucada alternativa en espera i es connecta amb la trucada original. Es pot repetir R + 2 quantes vegades vols per canviar entre trucada 1 i trucada 2.
- R + 3: s’uneix les 2 trucades i comença trucada a 3.
NOTA: La “R” és un botó del telèfon que de vegades també pot ser indicat per a “Flash”, “HookFlash” o “Recall”.
Com puc aprofitar la instal·lació de telefonia fixa de la meva llar?
En aquest document t’expliquem com pots aprofitar la instal·lació de telefonia fixa de la teva llar un cop activat el nostre servei.
Quant costa trucar a telèfons nacionals des del telèfon fix?
En aquest document et detallem els preus de les trucades des de telèfon fix. Tingues en compte que en cas que tinguis contractat un bo de trucades, aquestes no es tarificaran fins que hagis sobrepassat el número de minuts inclosos (les trucades números especials sempre es tarifiquen a banda).
Quant costa trucar a l'estranger des del telèfon fix?
En aquest document et detallem les tarifes per a les trucades internacionals des del telèfon fix.
Mòbil

Cobertura Movistar
Quina cobertura tinc?
Utilitzem la xarxa de MOVISTAR, així doncs, compartim la seva mateixa cobertura 3G i 4G. Per consultar la cobertura pots clicar aquí, però t’avancem que donem cobertura a més del 98% del territori espanyol.
Puc mantenir el meu número de telèfon?
Sí, només has de sol·licitar-ho a emagina perquè ho gestionem. El tràmit és d’aproximadament dos dies hàbils.
Com puc configurar el meu mòbil per accedir a Internet?
En aquest document t’expliquem com configurar manualment el teu terminal mòbil per accedir a Internet: Procediment de configuració de l’APN.
Què he de fer per tenir activat el roaming a l’estranger?
Inicialment totes les línies d’emagina tenen el servei de Roaming està activat. No obstant per confirmar-ho pots posar-te en contacte amb nosaltres per telèfon al 93 131 87 87 o bé per correu electrònic a sac@emagina.cat.
Un cop arribis al país de destinació, el terminal es registrarà automàticament amb una de les xarxes disponibles tenint accés a trucades i SMS. Aleshores rebràs un SMS recordant com configurar de nou l’APN per tal de poder navegar correctament. No obstant, si tens problemes pots consultar la següent guia de configuració.
Què faig si m’equivoco en teclejar el PIN?
Si t’equivoques en teclejar el PIN tres vegades, la targeta es bloquejarà per seguretat i et demanarà el PUK. Podràs trobar-lo en el revers de la targeta d’emagina que contenia la teva SIM. Si per algun motiu no trobes aquesta targeta, pots trucar al nostre Servei d’Atenció al Client al 93 131 87 87 en horari comercial i et podran ajudar. Per canviar el PIN per qualsevol altra clau que recordis més fàcilment, consulta la guia del teu telèfon.
Com puc canviar el meu PIN?
Si vols canviar el codi PIN de la targeta només has de marcar la seqüència següent al teu mòbil:
** 05 * PUK * antic PIN * nou Pin # i prémer la tecla de trucada.
També pots fer-ho a través del teu terminal.
He perdut el meu mòbil. El puc bloquejar?
En cas de pèrdua del teu terminal mòbil, has de contactar amb el nostre Servei d’Atenció al Client al (93 131 87 87) i demanar el bloqueig.
He perdut la SIM. Com puc obtenir un duplicat de SIM? Té cost?
Per obtenir un duplicat de SIM, primer de tot has de trucar-nos al 93 131 87 87 i et gestionarem la sol·licitud.
Una vegada gestionada la sol·licitud, podràs anar a buscar la teva nova SIM a la botiga més propera identificant-te amb el teu DNI o si ho prefereixes, te la podem enviar per missatger.
A continuació indiquem el preu d’aquests serveis:
- Si vas a la botiga a recollir el teu duplicat de SIM, té un cost de 3€ (IVA inclòs)
- Si t’enviem el teu duplicat de SIM per missatger, té un cost total de 8€ (IVA inclòs)
Quant costa trucar a l'estranger?
En el següent enllaç pots veure el detall dels preus de les trucades a l’estranger.
Ja tinc la SIM, ara com puc activar la meva línia?
Molt senzill, per activar la teva targeta només hauràs de realitzar una primera trucada a qualsevol número. Recorda que per poder rebre missatges SMS també hauràs d’enviar-ne primer un.
Com puc consultar el saldo o el consum de les meves línies?
El consum de trucades de fix i mòbil, així com el consum de dades mòbil et vindran detallades en la factura que mensualment t’enviarem per correu electrònic. Així mateix, pots consultar el consum en temps real a la teva àrea de client.
Com puc trucar amb número ocult?
Per trucar amb número ocult només has de marcar la seqüència #31# a la pantalla del telèfon, seguit del número de telèfon al que vulguis trucar. Després pressiona la tecla de trucada i estaràs trucant a aquest número amb número ocult/privat. Recorda que no es pot ocultar el teu número per enviar SMS, ni tampoc podràs saber el número d’algú que t’hagi trucat a tu amb número ocult.
Rebré algun avís quan excedeixi del meu límit de dades contractades?
Si t’enviarem un SMS gratuït quan consumeixis el 80% de la capacitat contractada. Quan hagis consumit més del 90% rebràs un segon SMS informant sobre la possibilitat de contractar un bon addicional amb el que podràs seguir navegant a màxima velocitat.
Com es fa el procés de portabilitat?
La portabilitat és el procés, després del consentiment del client, de canvi d’operador de telefonia mòbil.
La portabilitat trigarà dos dies feiners des de la data de sol·licitud.
Rebràs la teva targeta SIM d’emagina per missatger abans de que es faci efectiva la portabilitat.
Quan tinguem confirmació del dia de portabilitat, t’enviarem un SMS per confirmar-te la data.
El dia en què la portabilitat es faci efectiva, la teva antiga targeta SIM serà desactivada i ja podràs fer servir el servei d’emagina. (Normalment, la portabilitat es fa durant les hores de matinada perquè el canvi t’afecti el menys possible). Recorda que és possible que hagis de configurar l’APN (hi ha una secció a la nostre web on expliquem com fer-ho)
Necessito un mòbil lliure per poder tenir el servei d’emagina?
Sí, només podràs gaudir del nostre servei de telefonia mòbil en cas que el teu terminal sigui lliure, és a dir, que no estigui restringit/ancorat a un operador concret (Vodafone, Movistar, Orange, etc.). Funcionen amb qualsevol targeta SIM que insereixis. Hi ha diverses maneres d’alliberar el teu mòbil per poder gaudir del servei d’emagina:
- A través de pàgines web d’alliberament de terminals.
- Sol·licitant al teu operador el codi d’alliberament.
- En moltes de les botigues de telefonia o locutoris que pots trobar al carrer.
M’han demanat l’ICC per fer la portabilitat, què és?
L’ICC i el número de telèfon són les dades que identifiquen la teva targeta SIM.
L’ICC és un número que trobaràs imprès a la targeta del teu mòbil just al costat del xip. Si no és el cas també el pots aconseguir tal i com s’explica en aquest enllaç.
A quina velocitat podré navegar?
A emagina et garantim la màxima velocitat (4G), independentment del que descarreguis i de la tarifa que tinguis contractada.
* Recorda: la velocitat de navegació que experimentis depèn del terminal d’accés, de l’aplicació i de la situació de càrrega de la xarxa.
Puc fer servir el mòbil a l'estranger?
Sí, però recorda que has d’activar prèviament el servei de Roaming. Recorda que des del 15 de Juny de 2017, les tarifes nacionals porten inclosa la navegació de Zona 1 de Roaming (Zona UE). Pots consultar les tarifes a l’estranger al següent enllaç.
En quins països puc tenir servei de roaming amb Emagina?
Amb emagina podràs fer Roaming a quasi bé tot el món però hi ha alguns països en els quals encara no n’oferim, aquí tens el llistat.
Com configurar la xarxa mòbil a l’estranger?
Les SIM són auto-configurables. Només és necessari tenir activat el servei de Roaming i automàticament arriben 2 SMS per a l’auto-configuració de la navegació per Internet.
Tinc servei de trucades perdudes?
Sí. A més, el servei de trucades perdudes de emagina és totalment gratuït.
Si tens el mòbil apagat o fora de cobertura i algú et truca, rebràs un SMS indicant-te el número que t’ha trucat, la data i l’hora.
Tinc bústia de veu? Com la puc activar o desactivar?
emagina t’ofereix el servei gratuït de la bústia de veu des del mateix instant en que actives la teva SIM.
Sí que es pot desactivar: Tecleja al teu mòbil (com si anessis a trucar) el codi #002# i després la tecla de trucada. La teva bústia quedarà desactivada.
Si la vols tornar a activar, tecleja al teu mòbil (com si anessis a trucar) el codi **62*242# i després la tecla de trucada. La teva bústia quedarà activada.
Si viatjo a l’estranger, puc utilitzar la bústia de veu?
Sí, però abans de sortir d’Espanya has d’activar els serveis de la bústia i el Roaming.
Què és el desviament de trucades? Com puc activar o desactivar aquest servei?
El desviament de trucades és un servei amb el qual pots desviar les trucades entrants que rebis al teu número de emagina a qualsevol altre número. Has de tenir en compte que quan contestis a aquestes trucades se’t tarifarà el cost de l’emissió de trucada, depenent la tarifa contractada.
Per activar el desviament de trucades:
- Marca: **Codi desviament* número on vols que entrin les trucades #.
- Prem el botó de trucada.
Per desactivar el desviament de trucades:
- Marca ## codi desviament #.
- Prem el botó de trucada.
Tipus de desviament de trucada:
- Desviar totes les trucades entrants: (codi de desviament: 21).
- Desviar quan no respons al telèfon: (codi de desviament: 61).
- Desviar quan el telèfon està ocupat: (codi de desviament: 67).
- Desviar quan el telèfon està apagat o fora de cobertura (codi de desviament: 62).
Nota: Si vols fixar un temps d’espera abans del desviament (de 5 a 30 segons) pots fer-ho marcant:
** 61 * núm. on vols desviar la trucada ** temps # (botó de trucada).
Puc canviar d’una tarifa a una altra? Té cost?
- Pots canviar gratuïtament d’una tarifa a una altra una vegada al mes.
- Pots canviar la modalitat de servei que tinguis contractada un cop al mes. Per fer-ho només cal que omplis el següent document i ens l’enviïs a sac@emagina.cat.
Puc tenir dues targetes amb el mateix número de telèfon?
Sí, disposem de servei Multi-SIM. Et farem arribar una altra targeta SIM, que podràs posar en un altre dispositiu mòbil. Les trucades entrants sonaran als dos dispositius. Les trucades sortints es poden realitzar des de qualsevol dels dos. Les dades de navegació es comparteixen entre les dues targetes, indistintament. El preu del servei és de 3,5€/mes.
Atenció! No tenim possibilitat de configurar e-SIM, el servei Multi-SIM l’oferim únicament amb dues targetes SIM físiques.
Cobertura Orange
Quina cobertura tinc?
Utilitzem la xarxa d’ORANGE, així doncs, compartim la seva mateixa cobertura 3G i 4G. Per consultar la cobertura pots clicar aquí.
Puc mantenir el meu número de telèfon?
Sí, només ens ho has de sol·licitar perquè ho gestionem. El tràmit és d’aproximadament dos dies hàbils.
Com puc configurar el meu mòbil per accedir a Internet?
La SIM és auto-configurable. Quan s’introdueix al terminal, automàticament arriben 2 SMS per a l’autoconfiguració dels paràmetres d’Internet de la targeta.
En cas que aquesta configuració automàtica no es pugui fer, es pot fer manualment de la següent manera:
En terminals Android:
Aneu a “configuració” > “connexions sense fils/xarxes” > “xarxes mòbils” > “APN” > “nou APN”. En aquest menú has d’escriure “emagina” a la secció “name”. A la secció “APN” s’ha d’indicar “Internet”. Has de prémer la tecla Menú i l’opció “guardar” de nou.
En terminals iOS:
Connecta’t a una xarxa wifi des del teu mòbil i obre el navegador del teu smartphone, (Safari). Accedeix a www.unlockit.co.nz. A baix a la segona icona veuràs l’opció crear APN. Prem sobre la icona. A l’opció de país, selecciona Espanya i en operador, selecciona emagina. Prem de nou a crear APN. T’apareixerà una altra pantalla en la qual hauràs de prémer en el botó Instal·lar. Ja està, si veus que no connecta a la xarxa de dades prova reiniciant el teu terminal.
Què he de fer per tenir activat el roaming a l’estranger?
Inicialment totes les línies d’emagina tenen el servei de Roaming està activat. No obstant per confirmar-ho pots posar-te en contacte amb nosaltres per telèfon al 93 131 87 87 o bé per correu electrònic a sac@emagina.cat.
Un cop arribis al país de destinació, el terminal es registrarà automàticament amb una de les xarxes disponibles.
Què faig si m’equivoco en teclejar el PIN?
Si t’equivoques en teclejar el PIN tres vegades, la targeta es bloquejarà per seguretat i et demanarà el PUK. Podràs trobar-lo en el revers de la targeta d’emagina que contenia la teva SIM. Si per algun motiu no trobes aquesta targeta, pots trucar al nostre Servei d’Atenció al Client al 93 131 87 87 en horari comercial i et podran ajudar. Per canviar el PIN per qualsevol altra clau que recordis més fàcilment, consulta la guia del teu telèfon.
He oblidat el meu codi PIN (o el PUK), com puc recuperar-lo?
Per recuperar-lo has de posar-te en contacte amb el nostre Servei d’Atenció al Client (93 131 87 87) i t’indicarem com fer-ho.
Com puc canviar el meu PIN?
Si vols canviar el codi PIN de la targeta només has de marcar la seqüència següent al teu mòbil:
** 04 * antic PIN * nou Pin * nou Pin# i prémer la tecla de trucada.
També pots fer-ho a través del teu terminal.
He perdut el meu mòbil. El puc bloquejar?
En cas de pèrdua del teu terminal mòbil, has de contactar amb el nostre Servei d’Atenció al Client al (93 131 87 87) i demanar el bloqueig.
He perdut la SIM. Com puc obtenir un duplicat de SIM? Té cost?
Per obtenir un duplicat de SIM, primer de tot has de trucar-nos al 93 131 87 87 i et gestionarem la sol·licitud.
Una vegada gestionada la sol·licitud, podràs anar a buscar la teva nova SIM a la botiga més propera identificant-te amb el teu DNI o si ho prefereixes, te la podem enviar per missatger.
A continuació indiquem el preu d’aquests serveis:
- Si vas a la botiga a recollir el teu duplicat de SIM, té un cost de 3€ (IVA inclòs)
- Si t’enviem el teu duplicat de SIM per missatger, té un cost total de 8€ (IVA inclòs)
Quant costa trucar a l'estranger?
Pots trucar des d’Espanya a l’estranger sense problemes. Cada país tindrà un preu diferenciat per minut.
En aquest aspecte, cal assenyalar que, d’acord amb el Reglament (UE) 2018/1971 d’11 de desembre de 2018, a partir del 15 de maig de 2018 es van actualitzar els preus de trucades internacionals i SMS emesos des de línies fixes i mòbils des d’Espanya a qualsevol país de l’Espai Econòmic Europeu (EEE).
Seguint la normativa, el nou model de tarifes serà el següent (P.V.P IVA inclòs):
Establiment: 0,2299€ (0,19€ sense imp.).
Cost del primer minut: 0€
Cost des del 2n minut: 0.2299 €/minut (0,19 € sense imp.).
SMS: 0,0726€ (0,06 € sense imp.)
Els països que adoptaran aquests preus seran els següents:
Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Xipre, Croàcia, Dinamarca, Eslovàquia, Eslovènia, Estònia, Finlàndia, França, Gibraltar, Grècia, Guadalupe, Guaiana Francesa, Hongria, Irlanda, Illa de Martinica, Illa de la Reunió, Islàndia, Itàlia, Letònia, Liechtenstein, Lituània, Luxemburg, Malta, Mayotte, Noruega, Països Baixos, Polònia, Portugal (inclou Madeira i Açores), Regne Unit, República Txeca, Romania, Suècia i Ciutat del Vaticà.
Fes clic aquí per consultar les Tarifes Internacionals
Ja tinc la SIM, ara com puc activar la meva línia?
Molt senzill, per activar la teva targeta només hauràs de realitza una primera trucada a qualsevol número. Recorda que per poder rebre missatges SMS també hauràs d’enviar primer un.
Com puc consultar el saldo o el consum de les meves línies?
El consum de trucades de fix i mòbil, així com el consum de dades mòbil et vindran detallades en la factura que mensualment t’enviarem per correu electrònic. Així mateix, pots consultar el consum en temps real a la teva àrea de client.
Com puc trucar amb número ocult?
Per trucar amb número ocult només has de marcar la seqüència #31# a la pantalla del telèfon, seguit del número de telèfon al que vulguis trucar. Després pressiona la tecla de trucada i estaràs trucant a aquest número amb número ocult/privat. Recorda que no es pot ocultar el teu número per enviar SMS, ni tampoc podràs saber el número d’algú que t’hagi trucat a tu amb número ocult.
Rebré algun avís quan excedeixi del meu límit de dades contractades?
Si t’enviarem un SMS gratuït quan hagis consumit el 100% de la capacitat contractada.
Com es fa el procés de portabilitat?
La portabilitat és el procés, després del consentiment del client, de canvi d’operador de telefonia mòbil.
La portabilitat es fa efectiva en dos dies feiners des de la data de sol·licitud.
Rebràs la teva targeta SIM d’emagina per missatger abans de que es faci efectiva la portabilitat.
Quan tinguem confirmació del dia de portabilitat, t’enviarem un SMS per confirmar-te la data.
El dia en què la portabilitat es faci efectiva, la teva antiga targeta SIM serà desactivada i ja podràs fer servir el servei d’emagina. (Normalment, la portabilitat es fa durant les hores de matinada perquè el canvi t’afecti el menys possible). Recorda que és possible que hagis de configurar l’APN (hi ha una secció a la nostre web on expliquem com fer-ho)
Necessito un mòbil lliure per poder tenir el servei d’emagina?
Sí, només podràs gaudir del nostre servei de telefonia mòbil en cas que el teu terminal sigui lliure, és a dir, que no estigui restringit/ancorat a un operador concret (Vodafone, Movistar, Orange, etc.). Funcionen amb qualsevol targeta SIM que insereixis. Hi ha diverses maneres d’alliberar el teu mòbil per poder gaudir del servei d’emagina:
- A través de pàgines web d’alliberament de terminals.
- Sol·licitant al teu operador el codi d’alliberament.
- En moltes de les botigues de telefonia o locutoris que pots trobar al carrer.
M’han demanat l’ICC per fer la portabilitat, què és?
L’ICC i el número de telèfon són les dades que identifiquen la teva targeta SIM.
L’ICC és un número que trobaràs imprès a la targeta del teu mòbil just al costat del xip. Si no és el cas també el pots aconseguir tal i com s’explica en aquest enllaç.
A quina velocitat podré navegar?
A emagina et garantim la màxima velocitat (4G), independentment del que descarreguis i de la tarifa que tinguis contractada.
* Recorda: la velocitat de navegació que experimentis depèn del terminal d’accés, de l’aplicació i de la situació de càrrega de la xarxa.
Puc fer servir el mòbil a l'estranger?
Sí, però recorda que has d’activar prèviament el servei de Roaming. Recorda que des del 15 de Juny de 2017, les tarifes nacionals porten inclosa la navegació de Zona 1 de Roaming (Zona UE). Pots consultar les tarifes a l’estranger al següent enllaç:
En quins països puc tenir servei de roaming amb Emagina?
Amb emagina podràs fer Roaming a quasi bé tot el món però hi ha alguns països en els quals encara no n’oferim, aquí tens el llistat.
Des del 15 de juny de 2017, els països de la Zona 1 tindran la mateixa tarifa de trucada nacional, és a dir, no hi ha Roaming en els següents països:
Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Xipre, Croàcia, Dinamarca, Eslovàquia, Eslovènia, Estònia, Espanya, Finlàndia, França & Reunió & Martinica & Guaiana Francesa & Guadalupe, Gibraltar, Grècia, Holanda, Hongria, Irlanda, Islàndia, Itàlia, Letònia, Liechtenstein, Lituània, Luxemburg, Malta, Noruega, Polònia, Portugal, Regne Unit, República Txeca, Romania i Suècia.
Com configurar la xarxa mòbil a l’estranger?
La SIM és auto-configurable. Quan s’introdueix al terminal, automàticament arriben 2 SMS per a l’autoconfiguració dels paràmetres d’Internet de la targeta.
Tinc servei de trucades perdudes?
Sí. A més, el servei de trucades perdudes de emagina és totalment gratuït.
Si tens el mòbil apagat o fora de cobertura i algú et truca, rebràs un SMS indicant-te el número que t’ha trucat, la data i l’hora.
Tinc bústia de veu? Com la puc activar o desactivar?
emagina t’ofereix el servei gratuït de la bústia de veu des del mateix instant en que actives la teva SIM.
Sí que es pot desactivar: Tecleja al teu mòbil (com si anessis a trucar) el codi #002# i després la tecla de trucada. La teva bústia quedarà desactivada.
Si la vols tornar a activar, tecleja al teu mòbil (com si anessis a trucar) el codi **62*242# i després la tecla de trucada. La teva bústia quedarà activada.
Si viatjo a l’estranger, puc utilitzar la bústia de veu?
Sí, però abans de sortir d’Espanya has d’activar els serveis de la bústia i el Roaming.
Què és el desviament de trucades? Com puc activar o desactivar aquest servei?
El desviament de trucades és un servei amb el qual pots desviar les trucades entrants que rebis al teu número de emagina a qualsevol altre número. Has de tenir en compte que quan contestis a aquestes trucades se’t tarifarà el cost de l’emissió de trucada, depenent la tarifa contractada.
Per activar el desviament de trucades:
- Marca: **Codi desviament* número on vols que entrin les trucades #.
- Prem el botó de trucada.
Per desactivar el desviament de trucades:
- Marca ## codi desviament #.
- Prem el botó de trucada.
Tipus de desviament de trucada:
- Desviar totes les trucades entrants: (codi de desviament: 21).
- Desviar quan no respons al telèfon: (codi de desviament: 61).
- Desviar quan el telèfon està ocupat: (codi de desviament: 67).
- Desviar quan el telèfon està apagat o fora de cobertura (codi de desviament: 62).
Nota: Si vols fixar un temps d’espera abans del desviament (de 5 a 30 segons) pots fer-ho marcant:
** 61 * núm. on vols desviar la trucada ** temps # (botó de trucada).
Puc canviar d’una tarifa a una altra? Té cost?
- Pots canviar gratuïtament d’una tarifa a una altra una vegada al mes.
- Pots canviar la modalitat de servei que tinguis contractada un cop al mes. Per fer-ho només cal que omplis el següent document i ens l’enviïs a sac@emagina.cat.
Puc tenir dues targetes amb el mateix número de telèfon?
No, no tenim servei de Multi-SIM.
Televisió

Com puc contractar emagina TV?
Ho pots fer a través dels nostres punts de venda i botigues, trucant al 93 131 87 87, visitant la nostra web o contactant amb els nostres agents comercials.
Quan contractis el servei, rebràs el nostre descodificador i un correu electrònic de benvinguda al servei on se’t facilitarà l’usuari i contrasenya per a accedir al servei.
Quins canals puc veure?
Què he de fer per posar en marxa el descodificador?
Amb el dispositiu et proporcionarem una petita guia amb la que podràs connectar el Media Center al televisor sense cap dificultat. En 3 senzills passos, aconseguiràs que el dispositiu comenci a funcionar:
Utilitza el cable HDMI subministrat, introduint un extrem al port HDMI del dispositiu i l’altre extrem a un port HDMI de la teva TV. A continuació, amb el comandament de la TV seleccioneu l’entrada HDMI triada.
Si teniu un cable Ethernet, connecteu-lo al port del Media Center i al router (ONT) si el teniu a prop de la tele. Alternativament, podeu connectar el vostre Media Center a Internet via Wi-Fi més endavant durant el procés de configuració del dispositiu.
Connecteu el Media Center al port d’alimentació i una presa de corrent utilitzant la font d’alimentació que us hem subministrat.
El primer cop que connectis el Media Center al teu televisor has de completar la seva instal·lació i acabar de configurar-lo. És molt senzill, només has de seguir els passos que t’apareixen en pantalla. En un punt donat del procés d’instal·lació se’t demanarà que vinculis el teu dispositiu a la compta de TVUP que tinguis assignada i que hauràs rebut anteriorment per correu electrònic. Per fer correctament la vinculació hauràs d’accedir a la següent pàgina web:
A quantes pantalles puc veure el servei d’emagina TV?
Podràs registrar fins a 5 dispositius diferents (un ja serà el propi descodificador): mòbils, tablets… i podràs gaudir de fins a 2 dispositius reproduint contingut de manera simultània.
Si vols veure-ho en una altra TV, necessitaràs un segon descodificador. Pregunta’ns per saber-ne més.
Puc fer servir el servei de emagina TV sense un compte de Google?
Per utilitzar el servei d’EmaginaTV no necessites tenir un compte de Google, n’hi haurà prou amb l’adreça de correu que vas proporcionar per al registre i el teu ID d’usuari (que t’enviem per mail). No obstant, si no tens un compte de Gmail o no està vinculat al Media Center, les teves aplicacions (entre elles la de TVUp), no podran ser actualitzades.
El servei d'emagina TV té permanència?
El servei no té permanència, però està condicionat a la devolució del descodificador a les nostres botigues al donar-se de baixa del servei.
Què faig si tinc problemes amb el descodificador d’emagina TV?
Primerament et recomanem que miris si en el següent enllaç https://tvup.es/preguntas_frecuentes.html hi trobes una solució al teu problema.
Si no ho trobes, truca’ns al 93 131 87 87 i mirarem d’ajudar-te.
En el cas que el problema estigui relacionat amb el teu compte d’usuari del servei de TVup, contacta’ns al 93 131 87 87 o bé enviant un correu a sac@emagina.cat
En el cas que el problema estigui relacionat amb el descodificador, i no haguem aconseguit resoldre’l reiniciant l’aparell, hauràs d’apropar-te a una botiga per procedir a canviar-lo.
Com puc actualitzar la versió de l’aplicació TVUP?
Ho pots fer a través de la Google Play Store del teu descodificador, buscant l’aplicació TVUP i fent clic a “Actualitzar”. Per tal que no tinguis dubtes i puguis actualitzar TVUP sense problema, pots visualitzar aquest vídeo on pas a pas t’expliquem com fer l’actualització:
Si després de veure el vídeo tens dubtes, truca’ns al 93 131 89 89 i mirarem d’ajudar-te.
Alguna pregunta més?
Si tens algun dubte més pots visitar la pàgina de preguntes i respostes de TVUP (https://tvup.es/preguntas_frecuentes.html) o bé entrar al seu canal de youtube on pots trobar molts vídeos explicatius sobre el funcionament de la plataforma.
No obstant, també et pots posar en contacte amb nosaltres trucant al 93 131 87 87 o per correu electrònic a sac@emagina.cat
Facturació i serveis

Què necessito per donar-me d’alta a emagina?
Només necessites ser major d’edat, tenir un compte bancari i una direcció de correu electrònic. Si desitges passar-te a emagina conservant el teu número de sempre, has de ser el titular de la línia i no tenir ninguna altre portabilitat en curs. Les dades que et sol·licitarem són les següents: el número de telèfon que vols portar, l’operador al qual pertanys i el número de sèrie de la teva targeta SIM actual. Tingues en compte que, per motius legals, hauràs d’estar present en el moment de l’entrega de la comanda i mostrar el teu DNI.
Necessito enviar algun document per donar-me d’alta?
Si, hauràs d’enviar-nos al compte sac@emagina.cat una foto, o una fotocòpia digitalitzada de les dues cares, del document d’identitat del titular i d’un rebut domiciliat del compte que ens has indicat a nom del titular i amb una antiguitat no superior a 4 mesos, o fotocòpia de la cartilla bancària en la que aparegui com a titular del número del compte.
Emagina té compromís de permanència?
No existeix el compromís de permanència a emagina. Ets lliure de marxar-te quan vulguis. No obstant, t’assegurem que els nostres clients estan satisfets amb el servei que els oferim.
Com rebré les meves factures?
Rebràs les factures cada mes mitjançant el correu electrònic.
Com puc consultar les meves factures?
Les factures estan disponibles a l’àrea de client del nostre web
Quan es cobra la factura?
La facturació es tanca els darrers dies del mes. El teu banc rebrà la factura durant els primers dies del mes següent i es carregarà al compte corrent que hagis indicat.
El retorn del rebut origina cap despesa?
Sí. En cas que el teu rebut bancari sigui retornat, hem de repercutir les despeses de devolució i gestió que es generen en realitzar els tràmits necessaris. El mes següent es generarà un càrrec de 5 euros addicionals a la teva factura.
On puc comprovar el detall de les trucades que he fet?
El consum de trucades de fix i mòbil, així com el consum de dades mòbil et vindran detallades en la factura que mensualment t’enviarem per correu electrònic. Així mateix, en breu tindràs disponible a la web emagina.cat l’àrea privada de client per veure quan vulguis el teu consum.
Puc canviar la modalitat de servei que he contractat?
Pots canviar la modalitat de servei que tinguis contractada un cop al mes. Per fer-ho només cal que omplis el següent document i ens l’enviïs a sac@emagina.cat
Com puc donar-me de baixa dels serveis que he contractat?
Si vols donar-te de baixa, només cal que omplis el següent document i ens l’enviïs a sac@emagina.cat
Com puc canviar el número de compte on domiciliar els rebuts?
Si vols canviar el número de compte corrent on domiciliar els rebuts, només cal que omplis el següent document i ens l’enviïs a sac@emagina.cat.
Formulari de sol.licitud canvi de número de compte corrent
Formulario de solicitud de cambio de número de cuenta corriente
Què inclou la instal·lació dels serveis d'emagina?
En el següent document detallem els materials que s’inclouen en la instal.lació i activació dels diferents serveis d’emagina.
Encara necessites ajuda? Envia’ns un correu.
Per a qualsevol altra consulta, truca’ns al 93 131 87 87
Responsable del tractament de les teves dades: ESTABANELL IMPULSA, S.A.U. (en endavant, emagina)
Finalitat del tractament: Utilitzarem les dades que ens facilitis per respondre les teves preguntes i comentaris, i per comunicar-nos amb tu respecte a les mateixes.
Si marques la casella corresponent t’enviarem informació comercial sobre els productes i serveis d’Emagina així com per oferir-te novetats, promocions i descomptes.
Legitimació per al tractament: Consentiment de l’interessat.
Destinataris: No es cediran dades a tercers, excepte per obligació legal.
Coneix els teus drets: Pots accedir, rectificar, suprimir i retirar el teu consentiment en qualsevol moment, així com exercir altres drets tal com s’explica en la informació addicional.
Informació addicional: Pot consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de dades aquí.